Student Spotlight: hoe twee alumni van het Sustainable Development Program hun carrière als afgestudeerde kozen
Vraag en antwoord met Christina Deadotis
Christina Deadotis, geboren en getogen in New York City, heeft gezien hoe de groeiende milieu-uitdagingen, zoals zware orkanen en stijgende temperaturen, een impact hebben op de diverse gemeenschappen om haar heen. Deze ervaring motiveerde Deadotis om zich in te schrijven voor Columbia’s Undergraduate-programma in duurzame ontwikkeling (SDEV) zodat ze een actieve rol kon spelen bij het vinden van oplossingen voor de klimaatcrisis.
Nu een MA-student in Klimaat en samenleving bij de Columbia KlimaatschoolDeadotis vertelt hieronder over haar educatieve reis.
Welke vaardigheden of kennis van SDEV vindt u het meest nuttig in uw huidige programma?
De harde vaardigheden die ik heb geleerd in het programma voor duurzame ontwikkeling zijn ongelooflijk nuttig geweest voor het opstellen van cv’s en projecten waar ik sinds mijn afstuderen aan heb gewerkt (programma’s als GIS (geografisch informatiesysteem), Google Earth Engine en R). SDEV heeft ook een verbazingwekkend grote hoeveelheid kennis opgeleverd over klimaatgerelateerde onderwerpen, die zeer nuttig is geweest na het afstuderen.
Hoe heeft uw ervaring bij SDEV u geholpen bij uw inschrijving voor de MA in Climate and Society?
Mijn achtergrond op het gebied van duurzame ontwikkeling gaf mij een sterke basis in onderwerpen die verband houden met klimaatverandering. Hoewel de MA in Klimaat en Maatschappij geen klimaatachtergrond vereist, merk ik dat ik vakken kan selecteren waarmee ik mijn kennis vanuit SDEV kan laten groeien.
Als je nu terugkijkt, wat had je dan graag geweten tijdens je tijd bij Columbia in SDEV?
Ik wou dat ik meer tijd had genomen om me te concentreren op dingen buiten de academische wereld, zoals deelname aan meer clubs op de campus, gericht op duurzaamheid en anderszins. De SDEV-major is erg tijdrovend en lonend, dus het zou geweldig zijn geweest om tijd in mijn schema te vinden voor clubs die me konden helpen ontstressen.
Welk loopbaanadvies heb je voor studenten die duurzaamheid willen nastreven?
Duurzaamheid is op alle terreinen zo’n belangrijk onderwerp en groeit alleen maar. Voor elke student die geïnteresseerd is in het nastreven van duurzaamheid, is het belangrijk om te onthouden dat het vanuit elke hoek benaderd kan worden om een kruispunt tussen een ander onderwerp te vinden. Elke sector moet duurzaamheid overwegen, dus de opties zijn eindeloos!
Wat was je favoriete plek om rond te hangen op de campus?
Mijn favoriete plek om rond te hangen op de campus waren zonder twijfel de grasvelden bij Butler Library. Op een warme en zonnige dag speelden mijn vrienden en ik spelletjes!
Vraag en antwoord met Lucas Chapman
Toen Lucas Chapman zich voor het eerst als student in Columbia inschreef, was het zijn plan om natuurkunde te gaan studeren. Maar nadat hij op ‘Uitdagingen van Duurzame Ontwikkeling’ stuitte, een kernonderdeel van het SDEV-programma, besloot Chapman zich in plaats daarvan op duurzaamheid te concentreren.
Chapman is een huidige masterstudent Climate and Society aan de Columbia Climate School en bespreekt zijn meest memorabele ervaringen, zowel binnen als buiten het programma.
Welke vaardigheden of kennis van SDEV vindt u het meest nuttig in uw huidige programma?
Het programma Klimaat en Maatschappij is een vervolg op de SDEV-opleiding, zij het met meer diepgang. Vanuit SDEV was ik al bekend met algemene duurzaamheidskennis, zoals multilaterale klimaatverdragen, broeikasgasequivalenten, het Intergouvernementeel Panel over Klimaatverandering en de circulaire economie. Hoewel het masterprogramma zeker dieper gaat, was het nuttig om de basiskennis over klimaat en duurzaamheid te hebben.
Hoe heeft uw ervaring bij SDEV u geholpen bij het behalen van uw diploma?
De voordelen van het hebben van de Columbia-connectie bij het beslissen welk masterprogramma je wilt volgen, gaan verder dan bekendheid met de school en haar processen. Toen ik me aanmeldde voor het programma, kon ik contact opnemen met programmaleiders en professoren (veel kende ik al, en een paar nog niet) die mij enorm hebben geholpen bij het nemen van beslissingen.
Aan welke buitenschoolse activiteiten heb je als student deelgenomen? Heeft uw betrokkenheid u geholpen op uw postuniversitaire pad?
Mijn belangrijkste buitenschoolse activiteit was dat ik deel uitmaakte van Sabor, een door studenten geleide Latin-dansgroep. Terwijl ik me ontwikkelde van lid tot teamcaptain, kreeg ik veel kansen om te leren en te groeien op het gebied van leiderschap en zachte vaardigheden. Daarnaast voegt het een tintje toe aan mijn profiel dat mij onderscheidt van andere kandidaten, iets waarover ik in interviews heb kunnen spreken. Het belangrijkste is echter dat de vriendschappen en de gemeenschap die ik daar heb gevonden, en de steun die we elkaar na de universiteit blijven geven, van onschatbare waarde zijn.
Wat heb je geleerd dat je graag had willen weten tijdens je tijd bij Columbia in SDEV?
Ik zou tijdens kantooruren meer tijd hebben besteed aan het uitzoeken van de hersenen van mijn professoren. Tijd kan voor studenten een uiterst eindige hulpbron lijken, maar de moeite nemen om relaties op te bouwen kan uw universiteitservaring op belangrijke manieren veranderen.
Welk loopbaanadvies heb je voor studenten die duurzaamheid willen nastreven?
Als iemand die de ivoren toren nog moet verlaten, raad ik aan zo goed mogelijk gebruik te maken van de experts van wereldklasse binnen de muren van Columbia. Praat met zoveel mogelijk mensen terwijl je in Columbia bent en krijg speciale toegang tot hen. Vaak kunnen ze je helpen bij het nadenken over diepgaande vragen, of je in ieder geval in de richting wijzen van iemand of iets dat dat wel kan.
Wat was je favoriete plek om rond te hangen op de campus?
S avonds laat JJ’s (eetzaal) en de grasvelden!